lördag 18 december 2010

Bloggen blir bättre...

För några dagar sedan skrev jag om att jag börjat med att försöka lära mig HTML o.dyl. HTML är alltså ett språk som används då man bygger sidor. Ju mer av det jag kan, desto mer kan jag förbättre bloggen. Slutmålet är att kunna HTML, css osv. så pass bra så att jag kan göra en helt egen sida istället för denna blogg. Men om jag någonsin lyckas med det så lär det ta ett tag.

Nu har jag i alla fall lärt mig hur man kan klicka på en text för att hamna länge ned på sidan. Det var inte bästa förklaringen, så varför inte själv kika in under fliken "FAQ" för att se hur det fungerar. Då du klickar på någon av de gröna frågorna så får du svaret direkt. Detta har jag gjort för att det ska bli lättare att kika bland frågorna.

Om du är intresserad av att veta hur det fungerar så googla på "ankare html" eller något liknande.

Avslutningsvis vill jag be om ursäkt för att jag går ur min nisch i vissa inlägg ibland. Hoppas att dessa inlägg inte stör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar