måndag 5 september 2011

Utbetalning: 176,40 kr

Här är äntligen det eftertraktade inlägget, efter en halvårs väntan. Som ni kan se på bilden längst ned i inlägget blev det bara utbetalning från två paneler. Dock vill jag säga att det inte alls är så dåligt som det ser ut. Faktum är att jag låg på runt 10-40 kr hos de andra panelerna (jag är medlem hos 22 paneler). Detta är alltså en av många anledningar till varför det är så dumt att vara medlem i massvis med paneler - alla pengarna sprids ut så att man knappt når utbetalningsgränsen hos någon panel.

En annan intressant sak var att jag hade 108 kr hos panelen.se, och då betalades endast 99 kr ut. Väldigt konstigt att de gör så när det blir tresiffrigt.

Hos en panel hade jag inte tjänat något sedan förra utbetalningen - Tribapanelen. Därför ska jag gå ur den. dessutom passar jag på att gå ur en annan panel som jag precis fick utbetalning ifrån, eftersom jag har 0 kr där förlorar jag ju ingenting.

Så nu är jag "bara medlem" i 20 paneler. Förhoppningsvis når jag utbetalningsgränsen hos fler små paneler så att jag kan gå ur dessa och därmed kunna göra utbetalningar oftare.

Här är före och efterbilder på mitt PayPal konto:

Före:


Efter:

Uppdatering: Jag försökte att gå ur en av de panelerna som jag nyss betalat ut ifrån, men det gick inte. Surt! Nu är jag alltså med i 21 paneler.

2 kommentarer:

  1. Läste precis på resepanelens regler att man bara får tjäna upp till 99 kr/år. Kan det vara anledningen?

    SvaraRadera
  2. Det har du rätt i. Det kan mycket väl vara anledningen. Jag undrar om det inte går att betala ut om till exempel ett halvår från den panelen trots att man nått utbetalningsgränsen på grund av denna regel. Dock har jag inte sett den regeln för just denna panel.

    Vi får se vad som händer.

    SvaraRadera