torsdag 4 augusti 2011

Torsdagens intäkter: 0 kr

Hmm, varför skriver han ett inlägg om att han tjänat 0 kr, när han inte skrivit något de övriga dagarna?

Svaret på frågan är att jag har något utöver det titeln berättar, att berätta. Jag påbörjade nämligen precis två enkäter som jag alltså fick svara på frågor på. Men sedan utsattes jag för den klasiska "screeningen" (osäker på stavningen), vilket alltså innebär att enkäten avslutades och jag tjänade ingenting.

Anledningen till att detta skedde för en av enkäterna var för att jag svarade att jag aldrig äter yoghurt på sista frågan, som gjorde att enkäten direkt avslutades.

Poängen med inlägget är att jag tror att jag tillhör den typ av personer som tjänar minst på enkäter. Varför? Jo, jag gör inte så mycket som olika företag vill veta min åsikt om, så att de kan förbättra det dem gör. Nu till den riktiga poängen - om du lever ett aktivt liv där du handlar massor med olika matvaror, reser, dricker, röker... och äter yoghurt (!) så lär dukunna tjäna mer på enkäter än vad jag gör.

Då tänker du säkert att det bara är att ljuga i enkäten, vilket du ABSOLUT INTE får göra. Det är oerhört elakt emot dem som satsar pengar på själva undersökningen, eftersom de får felaktiga svar, som de sedan kommer att utgå ifrån (vad de nu ska använda resultaten till). Förövrigt uppmanar jag er inte heller att börja röka eller drika för att öka sannolikhet några procentenheter att ni ska tjäna några kronor mer än mig, men det förstod du säkert. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar