onsdag 5 januari 2011

Viktigaste blogginlägget hitintills

Inlägget är väldigt långt. Här är därför en sammanfattning:

Jag har fått reda på att man inte tjänar mer ju fler Cint/Nepapaneler man går med i. Därför har jag avregistrerat mig från många paneler och det kommer nu ske en del förändringar i bloggen. Dock kommer jag att fortsätta projektet som vanligt eftersom denna "förändring/nya kunskap" INTE innebär att jag kommer tjäna mindre än vanligt - jag kommer troligtvis att tjäna lika mycket som tidigare.

Här är den långa versionen. Det väsentliga är fetmarkerat.

Nyheten
Okej, såhär ligger det till. Jag har precis fått reda på att man inte får mer enkäter bara för att man går med i fler Cintpaneler. Det beror på att panelerna samarbetar med samma företag (Cint) och dem ser till att det inte skickas ut alltförmånga enkäter. Detta för att de inte vill ha proffsklickare och så vill de inte att en person fyller i samma enkät flera gånger.

Ett litet utvik (du behöver inte förstå detta alltså): Jag har trott att det hela tiden fanns en mängd olika undersökninger där ut som vill ha svar. Därför trodde jag att ju fler paneler man gick med i, desto fler olika enkäter skulle man få. Men så var inte fallet tydligen.

Avregistrering
Detta innebär alltså att jag nu har suttit och avregistrerat mig på alla Cintpaneler där jag för tillfället hade 0 kr på kontot (man får inga pengar utbetalda då man avregistrerar sig). Just nu är jag medlem i 23 st och jag kommer antagligen att avregistrera mig från fler paneler då jag nått utbetalningsgränsen och fått betalt hos dem (dvs. då jag har 0 kr på kontot). Hur många paneler som jag tillslut är med i återstår att se.

Oförändrade intäkter - bloggen lever vidare
Detta innebär alltså INTE att jag kommer att tjäna mindre än förut. Det negativa med detta är att jag kommer inte att kunna tjäna så mycket som jag trott, utan jag kommer antagligen fortsätta att tjäna lika mycket som jag gör nu. Det är tillräckligt mycket för att jag ska fortsätta. Dock blir jag självklart lite besviken att det inte går att tjäna så mycket mer. Dessutom är det väldigt pinsamt att jag har gjort bort mig något fruktansvärt genom att registrera mig på så många sidor. Men då kan ni lära av mina misstag, vilket är syftet med bloggen. ;)

Ändringar i bloggen
Detta innebär också att det kommer att ske en hel del ändringar här i bloggen efter denna upptäckt. Jag måste t.ex. ändra i FAQ och andra flikar så att det blir uppdaterat efter vad jag vet nu. Framförallt så måste jag ändra en del i fliken "Länkar". Varför tror jag ni förstår.

Nepa?
Nu kanske ni undrar hur det är med Nepapaneler. Är Nepapaneler också "sammanlänkade" på samma sätt som Cintpaneler vilket i så fall gör att det inte är värt att gå med hos dessa paneler heller? Svaret på frågan är att jag inte är riktigt säker. Har man tur så kan det vara värt att vara med i Nepapaneler. Men jag tror att de fungerar på samma sätt som Cint. Jag tror faktiskt att Cint- och Nepapaneler är "sammanlänkade". Dvs. är nog ingen idé att gå med i många Nepapaneler för det ger troligtvis samma effekt som att gå med i många Cintpaneler. Men att gå med i ett par stycken Nepapaneler är nog inte fel. Nu vet ni säkert inte riktigt skillanden mellan Cint- och Nepapaneler (knappt jag heller) så detta var kanske en gnutta förvirrade. Dock var detta inte så viktigt heller.

20 kommentarer:

  1. -mm- depending on how many accounts you have and at what time you signed up as you do get 6 per month if choicen that and that means that each account need to get 6 per month do it not? and so yes it do help to have more accounts I think....Well if one now do get 6 each month for each account that is...am not entirely sure yet as I've not yet been a member for that long...One do have to count those that one do not get to take aw cause...but they do not allow the same test to the same IP as I have come to understand it...but am not sure if that count as a hit on the other accounts or if the other accounts then get other tests in that same month......but am sure you've checked your resources well...but am still keeping all my accounts just to be sure I'm not missing some money :) the little money that one do get that is :)419kr earned so far but not yet got to take anything out as my highest account have like 46kr but heck I'll wait :).....anyhow thank you very much for leading me on to this as it are an little extra income even though it are quite small.....to bad we do not have the same earning as they do in America as they make much more there doing this as I've come to understand....Anyhow wishing you a great day.

    SvaraRadera
  2. Hello! Thanks for commenting.

    You don't get six surveys/month if you are in too many Cint panels. That's why it's stupid to join as many Cint panels as possible.

    Are you in Swedish Cint panels? How many panels? How long have you been doing surveys? It seems like you earn more than me. :)

    Btw why did you write in English if you understand Swedish?

    SvaraRadera
  3. Oh did not know that, but I've thought on another thing yesterday that if you do have more accounts and each one give you 50kr it sure are more money to take out than if one only do have one with 50kr and it seams like they do spread between the different accounts so yes one do make more money in that way but it do take longer to cash it out I think.

    Yes am on Swedish Panels and it are about 24 paneler that I'm on, and have been doing this
    now for about little more than 2 months now.
    -mm- yes a little bit more so it seams and I do not know why that is.

    I do write in English because I do spell bad in Swedish + that this laptop I'm on are English.

    Have a great day.

    SvaraRadera
  4. Sorry. I wrote wrong. You don't get six surveys/month FOR EVERY CINT PANEL if you are in many panels.

    And yes, you earn more money if you are in A COUPLE of Cint panels compared to if you are only registered to one panel. But you won't earn more money if you are in EXTREMELY MANY Cint panels (like 20 panels).

    Now you probably wonder how much "a couple of Cint panels" are. I wonder that to. That's what I'm trying to figure out.

    And yes (again), it will take longer to cash out if you are registered to a couple of panels. But who cares. As long as you earn as much as possible it's worth it.

    Thank you for commenting. It makes my really happy to see that people actually read this blog. Don't be afraid of commenting back some more in the future!

    Have a nice day you too! :)

    SvaraRadera
  5. Sorry if it took awhile to answer but my father had an heart attack some days ago and this weekend he unfortunatly died.

    Anyhow now on to your post...
    oh well....but the thing that I do not like are that when you do answer one test they keep sending the same test in the other accounts...It would better if they sent different ones as we are not allow to answer the same test in our other accounts and so we do lose money on that.....if we do have accounts in different panels that Cint are behind and if we do use the same e-mail for this panels they should check it and not send duplicate tests so we can take all the tests..that would be better.

    You seam to have a good check up on things and it are good as it help when in need of direction arround this....
    Anyhow I do have a tip for you for another page
    but it are an English one...and as you know most english ones do not pay but this one do though maybe not very much but it are in dollarr though....good thing are that you yourself can set the limit to when you wish to cash out....bad are though that it are through check so you need to have somewhat of cash before cashing out as it are by check.....
    I am only doing surveys there myself but there are a few other things one can do as well but for me only surveys suit me....I've noticed that somedays one do not get surveys but I've taken a few and in a very short time I've already made almost 8 dollar and as you know that are like 60kr.....so if you wish to give it a try here you have a link...
    http://www.cashcrate.com/
    It are acctually the first english one that I've tested that seam to be working...

    And Thank you to you too...
    Wishing you as good day.

    SvaraRadera
  6. I am really sorry about what have happened your father. Are you OK?

    I agree with you about the fact that Cint send us the same survey over and over again.

    Interesting site that you suggested me. So you have been paid from them? I might check it out when I get more time. Thanks! :)

    SvaraRadera
  7. Thank you, well it are up and down...worst are when one think on stuff to much, am lucky though in that I live with my Sambo as she have been/are a comfort through this.

    No I have not yet got paid as I've set my pay out to like 146 Dollars before cashing out....but am sure it are working...I hope so...On the other hand I did get my first pay out to pay pal from cint some day ago aka 50kr.

    Wishing you a good day.

    SvaraRadera
  8. Please tell me if you get paid or not in the future. :)

    Congratulations on your payout from Cint! See, it wasn't that hard to earn money on the Internet. Ok, maybe it isn't that much, but it didn't took that much effort either I think.

    I am wishing you a good day too! :)

    SvaraRadera
  9. I will do that when it are time for that cash out, but it might take some time though to reach 146 dollar.

    thank you...
    yes it are quite little money but concidering that I do the work when I'm not doing anything else it are worth it as it are better to get some cash on dead time than nothing at all :)

    SvaraRadera
  10. Hej, jag gillar din blogg, du gör ett riktigt bra jobb :). Jag har kollat runt lite på de länkar som du har lagt upp men jag hittar inte svaret på min fråga.
    Kostar det något att registrera sig på någon av panelerna eller att svara på enkäter?
    Tacksam för svar.

    SvaraRadera
  11. Hejsan!

    Att registrera sig hos de paneler som jag i skrivande stund länkar till kostar ingenting. Det kostar heller inte något att svara på enkäter.

    Dock finns det andra sidor ute på nätet där man måste betala för att bli medlem. Dessa rekommenderar jag inte, trots att jag aldrig varit medlem i en sådan panel som kostar. Det säger ju sig självt att något är på tok om man ska behöva betala för att jobba. Några sådana paneler som kostar pengar länkar jag givetvis inte till på min blogg.

    Tusen tack för din kommentar! Jag blir väldigt glad och stolt över att se att allt jobb jag lägger ned uppskattas av andra. :)

    Hör av dig igen om något var oklart eller om du har fler frågor!

    SvaraRadera
  12. Tack för ditt svar, jag ska testa några av de paneler som du länkar till :)

    SvaraRadera
  13. Ingen fara.

    Kom ihåg att inte gå med i får många bara. Dock skrev du "några" men jag ville bara förtydliga det. :)

    Hör gärna av dig om hur mycket du tjänar om ett tag, om du vill alltså. Alltid intressant att jämföra tycker jag eftersom andra verkar tjäna mer än mig. :)

    SvaraRadera
  14. Är än så länge med i 6 paneler. Blev bara 5kr förra månaden och 30kr än så länge den här månaden. En sak som jag undrar över är om man måste inkludera det här i den årliga deklarationen?

    SvaraRadera
  15. Om du totalt tjänar mer än 17 935 kr på ett år totalt (alltså inte bara på enkäter, utan ALLA dina inkomster) så ska enkäterintäkterna ingå i den årliga deklarationen - om jag nu har förstått det hela rätt.

    Förövrigt tycker jag att sex paneler låter rimligt, du bör inte gå med i fler.

    Du har väl inte glömt att kryssa i att du vill ha 6 enkäter/månad i inställningarna hos varje panel (alltså maximalt antal enkäter)? ;)

    SvaraRadera
  16. Tack så mycket för svar :) då vet jag vad som gäller.
    Jag kanske går med i 4 paneler till, har inte bestämt mig ännu.
    Ja jag har kryssat för så att jag får 6 enkäter/månad :)

    SvaraRadera
  17. Inga problem! :)

    Som sagt så tror jag att sex stycken paneler är lagom. Min erfarenhet inom enkäter säger mig att man inte tjänar mer pengar då man går med i en massa paneler. Dock kan jag givetvis inte hindra dig. :)

    SvaraRadera
  18. Hej! Jag är medlem på över 25 st paneler. (blandat, cint, nepa, RAM) och jag har börjat med detta med paneler för ca 2 veckor sen. Men i kontrast till vad du skrivit om cint paneler så verkar det för tillfället inte stämma riktigt på det sättet som du skriver. Jag har fått massor med enkäter och aldrig någonsin har det varit dubbla, alltså, det har alltid varit olika.
    Häromdagen har jag även börjat göra en lista för att kunna hålla reda på exakt hur mycket jag tjänar. Jag är väldigt aktiv för närvarande och svarar på alla enkäter som jag får. På 2 veckor har jag (på alla konton gemensamt) ca 250 kr.
    Då måste man tänka på att jag registrerat mig på mer än 10 av dessa paneler igår och idag och ännu inte fått min första enkät från dom än.

    Hur som helst, jag har tills denna dag inte fått erfara någon nackdel med att vara med i massor av paneler. Det här med att alla cint paneler skulle vara sammanlänkade och att dom inte vill ha proffsklickare, finns det en källa på det? Eller är det något som du gissar att det är efter dina erfarenheter med enkäterna?

    Tillsist vill jag ändå tacka för att du tagit dig tid och skriva blogg om detta (även om du verkar varit inaktiv dom senaste åren). Mvh

    SvaraRadera