måndag 7 februari 2011

Måndagens intäkter: 7 kr

Idag har det varit en sådan där mysig enkätdag. Jag kikade in i inkorgen och fann en enkät värd 4 kr (och som tog ca 3 minuter). Denna enkät fick jag besvara. Efter kanske 30 minuter kikade in i inkorgen igen och då hade jag fått en ny enkät på 3 kr (tog 2 minuter att fylla i).

Korta enkäter är med andra ord bäst eftersom:
  • Dem ger oftast bäst betalt för den tid man lägger ned.
  • Det märks knappt att man fyller i dem eftersom det går så snabbt.
  • Man får nästan alltid besvara korta enkäter (ni erfarna "enkätifyllare" vet vad jag snackar om).
En trevlig enkätdag idag med andra ord. :)

Avslutningsvis måste jag påpeka att allt detta med enkäter börja bli lite nördigt när man måste hitta på nya enkäter-termer för att kunna uttrycka sig. Snart har väl området "enkäter" ett eget fackspråk. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar