tisdag 3 augusti 2010

En upptäckt!

Jag har upptäckt en sak som jag ska dela med mig av. Det är ju det som är tanken med detta projekt, att jag ska se om detta är "the real deal". Hursomhelst:

Jag brukar ofta få något svar som liknar detta när jag öppnar enkäter:

"Tyvärr så har vi redan fått in tillräckligt med svar från din målgrupp. I väntan på nya enkäter kan du uppdatera din profil......"

Då trodde jag att jag kommit fram till att det är svårt att få besvara enkäter för att många vill besvara dem. Men nu har jag kommit fram till något annat.

Jag fick nämligen en enkät från blocketpanelen 16:36 och fick detta jobbig svar som jag skrev ovan. Men klockan var kanske 16:46 när jag klickade på länken som skulle ta mig till undersökningen (se screenshot + publiceringstid för detta inlägg för bevis). Vad jag tror är alltså att man får enkäter som inte ens tillhör min målgrupp, medvetet för att det ska verka som att man får en massa enkäter från dem, eller så är det bara något fel som de inte åtgärdat. För det kan ju inte vara så att det fått in tillräckligt med svar på ca 10 minuter.
<>
Slutsats: Det kanske inte är så bråttom att svara på enkäterna som jag tidigare trott.

Notera: Jag har trott att det handlar om att svara inom så få timmar som möjligt, men min uppfattning nu är att det är ok att svara någongång samma dag, vilket jag tycker är positivt.

Detta läggs upp under Sammanfattning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar